Ние сме мултибранд, ето защо – от една страна, предоставяме на клиентите си богат избор от марки от висок клас, а от друга – извършваме подбор на продуктите, като обръщаме внимание на тяхното качество – казва Марта Савичка, директор визуален маркетинг на Answear.com, като подчертава значението на новата имиджова платформа „Облечи живота си с нещо безценно“ за позиционирането на електронната търговия в сегмента на премиум модата.
В новата кампания убеждаваме аудиторията да „облече живота си с нещо безценно“. Каква е историята зад този слоган?
Марта Савичка, директор визуален маркетинг, Answear.com*: Създадохме нова комуникационна платформа за марката Answear.com въз основа на прозренията за уникалността на безценните продукти и важността на моментите, които преживяваме благодарение на тях. При изпълнението, от друга страна, се фокусирахме върху качеството, професионализма и голямото внимание към детайлите. Искахме новият начин на комуникация да разкаже историята на продуктите, които предлагаме на нашите клиенти, по уникален начин.
Струва си да се отбележи, че кампанията „Облечи живота си с нещо безценно“ е нестандартна за модния пазар, тъй като се отличава с поетичната форма на посланието. Въпреки външния вид обаче това не я прави нечетлива. Мисля, че аудиторията ще разбере отлично намерението, което се крие зад историята. В нея се казва, че продуктите около нас придобиват особено значение, когато с тях са свързани специални спомени. В края на краищата всички ние имаме в гардероба си щастлива риза или любим чифт високи токчета.
Значи кампанията се основава на реални емоции и около тях е изградена творческата идея?
Да, и нещо повече, тази идея има двоен смисъл. От една страна, говорим директно за „обличането“, а от друга, наблягаме на ценните неща в този процес. Самата дума „безценно“ може да има много значения за клиентите, отнасяйки се до качеството на дрехите, както и до емоционалния заряд, който те носят. В Answear се отнасяме към продуктите по уникален, първокласен начин, точно както те заслужават. И точно това е позиционирането на нашето предложение, за което искаме да разкажем на нашите клиенти.
Нека да поговорим за визуалната страна на кампанията. Как изглежда пролетната реклама на Answear.com?
Тя се отличава със смела комуникация. Зрелищните кадри на ценни моменти преливат един в друг, създавайки експресивна история и, най-важното, подчертавайки уникалността на представените в момента продукти. Всичко е придружено от поетичен глас зад кадър, което е рядък елемент в модните кампании в наши дни. Използвахме го, за да разгърнем модна история с гласа на героинята на спота – Фатима Бруненго. Лесно е да станеш прекалено артистичен, когато правиш такова творение. Мисля обаче, че успяхме да постигнем перфектния баланс между неговите поетични и комерсиални аспекти.
Можете ли да ни разкажете повече за задкулисния процес на създаване на спота „Облечи живота с нещо безценно“ и сътрудничеството с неговия режисьор Стела Консони?
Стела Консони е утвърден артист с кампании за марки като Gucci, Burberry и Vogue. От първия момент разбрах, че тя е идеалният човек за тази работа. Това, което ме плени в нея, беше, че имаше много личен подход към имиджовата кампания още от етапа на обработката. Тя разбираше перфектно концепцията и успя да създаде балансиран разказ.
Стела притежава високо ниво на чувствителност и същевременно е професионалист. Когато дойде на снимачната площадка, тя контролираше всичко. Организираше перфектно своята работа и задачите на членовете на екипа. Беше съсредоточена върху създаването на творбата, отворена за конструктивна критика и изслушваше внимателно нашите коментари. Не всички успешни режисьори работят по този начин. Работата със Стела беше голямо удоволствие и можем да се възхитим на ефекта в спота, който позиционира Answear.com в сегмента на премиум марките.
Думата „премиум“ се появява доста често в разговорите ни. Бихте ли обяснили какво представлява премиум модата в изданието Answear.com?
Противно на привидностите, това не е само препратка към ценовата точка на рафта в магазина. Колкото по-висок е ценовият сегмент на предлаганите продукти, толкова по-големи са изискванията на клиентите по отношение на правилния подбор на продуктите, наличието на търсените в момента марки и цялостното преживяване при пазаруване. В Answear.com искаме да отговорим на тези нужди по най-добрия възможен начин. Ключов аспект е именно подборът на марките. Разширяваме портфолиото си, за да включим марки от по-високи сегменти и продукти, както популярни, така и уникални. За да се случи това, току-що откриваме Answear Concept Store във варшавската фабрика Norblin.
Защо Answear.com, една от най-динамично развиващите се платформи за електронна търговия в Полша, реши да отвори своя първи физически магазин?
Причините са много, но мисля, че си струва да започнем от въпросите, свързани с имиджа. Убеден съм, че такова креативно и детайлно пространство като Answear Concept Store ще покаже пълната уникалност на това, което сме, като изведе сътрудничеството с марките на по-високо ниво. Особено с тези, които все още разчитат в голяма степен на стационарните магазини за своята експозиция, като даваме възможност на клиентите да видят на място техните ексклузивни, висококачествени продукти.
Следователно концептуалният магазин ще бъде външно проявление на нашата стратегия и подход към изграждането на бизнеса. Той ще се превърне в мястото, където ще се срещаме както с клиентите, така и с хората от света на модата и културата. Това със сигурност е уникално място в нашия регион.
Кои аспекти влияят върху уникалното изживяване при пазаруване в концептуалния магазин на Answear?
Удоволствието от пазаруването е повлияно от самия дизайн на тази концепция – от впечатляващите витрини, проектирани от Анна Шчесни, през дизайнерския интериорен дизайн, до удобните пробни. Човекът остава най-важното нещо за нас, а технологиите са само в подкрепа на пазаруването.
Пространството на Answear Concept Store е създадено с оглед на взискателния клиент. Такъв, който купува вече добре познати продукти, но и такъв, който купува ограничени и ексклузивни колекции на култови марки, които не се предлагат другаде. Още от входа клиентът ще бъде посрещнат от нашите консултанти, които са не само продавачи, но преди всичко имат задачата да оказват реална подкрепа на потребителя в неговия моден избор, които са запознати с тенденциите и са добре информирани за актуалните модни събития. Освен това концептуалният магазин разполага със зони, където тя може да седне, да се отпусне или да се наслади на прясно приготвено кафе. Друго интересно решение е пункт за персонализиране на закупените дрехи и аксесоари.
Всяко от тези решения показва, че ние прилагаме многоизмерен подход към създаването на клиентско преживяване.
* Марта Савицка – завършила Executive MBA в Nottingham Trent University и WSB в Познан. Преподавател в университета Vidmoda във Варшава. Сертифициран обучител на Brian Tracy International. Завършила е и многобройни курсове за обучение в областта на маркетинга на авторските права и ефективността. Съчетава познанията си в областта на маркетинга, електронната търговия и мениджмънта. Използва и трите области в професионалната си работа, като успешно изгражда разрастващи се бизнеси. Марта работи в продължение на няколко години в международни рекламни агенции. Получавала е множество награди за своите кампании: Effie, KTR, Mixx, Kreatura и все още се отнася към комуникацията като към сърцето на всеки бизнес.
Във връзка с развиващия се пазар на електронната търговия тя разширява сферата си на компетентност, включвайки модерни платформи за продажби. През последните няколко години тя е свързана с Moliera2 – магазин с дрехи и аксесоари от луксозната и премиум категория, където като управляващ директор на електронната търговия отговаря за развитието на платформата. Понастоящем Марта Савицка заема длъжността директор визуален маркетинг на Answear.com.