
Есенно-зимната кампания на модната платформа Answear за 2025 „Облечи живота си с нещо безценно“ надхвърля границите на класическата модна реклама и се превръща в метафора за човешките взаимоотношения – интимни и ежедневни, преплетени като танцови стъпки.
Тя разказва истории за емоции, вложени в дрехите, които придобиват различно значение според контекста и човека, който ги носи.
Двата поетични клипа на кампанията са като малки филмови етюди, в които модата среща хореографията и словото. Първият се развива в интимната атмосфера на хотелска стая. Там бяла риза Paul Smith и дантелена рокля Twinset се превръщат в главни герои на история за близостта, в която всяко движение на танцьорите разкрива палитра от емоции. Слоганът „Не ти трябва, за да се облечеш, трябва ти, за да се съблечеш“ въвежда фина, но провокативна игра на думи, представяйки облеклото като нещо повече от обикновена дреха.

Вторият спот отвежда зрителите в парк, където в ритъма на танца между двама изпълнители се появява трети, неочакван персонаж – вълнено палто Patrizia Pepe. Неговата роля е не само да предпазва от студа, но и да символизира емоционалната топлина, възникваща между двама души. Слоганът „Не ти трябва, за да ти е топло. Трябва ти, за да усетиш топлината“ насочва вниманието към дрехата не като предмет, а като носител на спомени, чувства и връзки.

„В тази кампания показваме, че един артикул може да носи много значения – в зависимост от това кой го носи и при какви обстоятелства. Точно както човешките взаимоотношения имат различни нюанси, така и дрехите ни придобиват нови измерения в зависимост от контекста.“, казва Марта Савицка, визуален маркетинг директор в Answear.com и добавя: „Идеята на „Облечи живота с нещо безценно“ оживява на много нива – от разнообразието във взаимоотношенията, през многопластовия характер на самото облекло, до играта на думи в нашите рекламни изречения“.
Уникалният, почти кинематографичен характер на кампанията, е дело на международен екип от творци. Режисьорът Ади Халфин, известна с артистичния си подход към образа и движението, създава разказ, в който камерата следва танца, както той следва емоциите – отблизо, интимно и едновременно с това с голяма доза динамика. Хореографията на Емили Лериш подчертава напрежението между образите, позволявайки на дрехите да станат част от хореографията, а не просто реквизит.

В актьорския състав участват международно признати артисти: Матилде Лин – известна с главната си роля в музикалния видеоклип на Хари Стайлс „As it was“, Дейвид Лагерквист, Анхеле Вилянуева Хара – финалистка в програмата „You Can Dance“, и Мермоз Мелхиор. Всеки от тях внася автентичност и изразителност в кампанията, правейки историите, разказани в рекламите, универсални и достъпни за зрителя.
Визуалната идентичност е дело на главния стилист на Answear Лукаш Витек, който се фокусира върху изразителни, но вечни елементи на премиум марките в своите визии, подчертавайки тяхната многопластовост.
Кампанията есен/зима 2025 „Облечи живота си с нещо безценно“ е поредната интерпретация на идеята, промотирана от Answear. Тя е доказателство, че модата може да бъде нещо повече от продукт. Превръща се в изкуство на разказване на истории, емоции и взаимоотношения. Това е кинематографичен език, който въздейства на сетивата и остава в паметта за дълго време.
Кредити:
Director: Adi Halfin
Choreography: Emilie Leriche
Agency: Saatchi & Saatchi
Client Service: Małgorzata Wajdziak, Aleksandra Mielec
Strategy: Radosław Chrobot, Agnieszka Kwaśniewska
Creative: Magda Drozdowska, Quentin Carenzo, Sonia Nowacka
Production: Marta Gierej, Magdalena Barszcz
Answear: Marta Sawicka, Katarzyna Kaczmarczyk
Head of Styling, Answear: Łukasz Witek
Production House: SHOOT ME
Producer: Zdzich Heydel
Production Manager: Jagoda Jędrzejewska
Post-production: VEIN
Sound: Głośno