Прочетете за 8 мин 13 юни 2022

„Можете да носите това, което искате, както искате, и никой няма право да ви съди.“ – Ага Корсак за същността на answear.LAB

Автор: Maria
Прочети го за 8 минути

Вместо „Добро утро“, тя крещи „Бъди смела!“, не следва обичайните модели, а задава нови пътища и от вежливост и коректност предпочита да бъде непокорна, смела и спонтанна. Това е answear.LAB – нашата собствена марка. Разговаряме с нейния бранд директор Ага Корсак за идеите, които стоят зад answear.LAB, за задкулисието при създаването на една колекция, за предстоящите предизвикателства и постигнатите успехи.

answear.LAB, собствена марка на Answear.com, е създадена през 2020 г., създадена от жени за жени. Чрез циклични, тематични капсули тя говори смело и гръмко за жените в съвременния свят. За техните проблеми, амбиции, мечти… Тук табута не съществуват, а освен идеята, еднакво важни са страхотният дизайн, качеството и уникалността. Защото answear.LAB е и съвкупност от потенциали: местни, малки фабрики и независими дизайнери, с които създава оригинални предложения. Марката се оглавява от Ага Корсак, която е в модната индустрия повече от 20 години и съчетава впечатляващия си бизнес опит с артистично образование и душата на феминистка.

Интервю с Ага Корсак

Попитахме Ага за настоящето и бъдещето на answear.LAB. В какво се състои феноменът на марката, откъде идва нейната експресивност и с какво още ще ни изненада?

Ако можехте да определите марката answear.LAB с 3 прилагателни, какви биха били тези думи?

СМЕЛОСТ

ЕМПАТИЯ

СПОНТАННОСТ

answear.LAB е социално ангажирана марка, която не се страхува да повдига важни теми, като многократно подчертава силата и смелостта на жените. Откъде дойде идеята за подобна идея и какво създаде окончателния облик на марката?

answear.LAB от самото начало на своето съществуване е по-малко фокусирана върху тенденциите и повече върху социалната комуникация. За съжаление тенденциите карат хората да се обличат еднакво, като губят визуалната си индивидуалност. За мен стилът е по-важен от тенденциите, answear.LAB ви насърчава да експериментирате, да изграждате свой собствен свят и да правите нестандартни избори.

В духа на феминизма?

За мен феминизмът е естествена среда. Основата на моя феминизъм е дълбокото уважение към другите хора и постоянният стремеж към постигане на социален баланс. Баланс или по-скоро равенство, независимо от цвета на кожата, сексуалната ориентация, религията, богатството или нивото на физическа подготовка. Феминизмът е същността на моите ценности, той определя посоките на моите действия, той е призма за решенията, които вземам. Моята ангажираност по естествен начин се превръща в марката, която управлявам.

„Феминизмът е тенденция“, ще кажат някои. Какво е мнението ви за използването на феминистки теми от марките?

Както споменах, за мен феминизмът е най-важното течение на социалната мисъл, на което дължим много. Това обаче не означава, че феминизмът трябва да е само за жените. Всъщност има спешна нужда и мъжете да станат феминисти. Феминизмът може да ни доближи до общество без полове, в което всеки може да избира ролите, които му пасват най-добре, а не тези, които са му наложени. За мен това не е мода, а естествена философска еволюция.

Като директор на собствена марка, какво смятате за най-важно при създаването на марка дрехи?

Няколко аспекта са изключително важни. Методът на получаване на продукта, с грижа за природната среда, създаването на лимитирани серии, които не предизвикват свръхпроизводство, качеството на материалите в колекцията, защото качеството е в основата на стила, но естетиката вероятно е приоритет. Дрехите ни са с изискан дизайн и красиви.

Не трябва да забравяте, че answear.LAB произвежда много кратки серии: от 30 до 100 броя, което естествено дава на нашите получатели гаранция за уникалност.

За съвременната жена облеклото е „БРОЙ“, който трябва да ни даде чувство за сигурност, да повиши самочувствието ни, да добави увереност, за да се справим с ежедневието и проблемите, които ни очакват на прага. Съвременният свят все още не е приятелски настроен към жените, които трябва постоянно да се борят, да се освобождават от ролите, наложени им от обществото. Всеки ден ни съдят и критикуват, всеки ден трябва да доказваме стойността си пред света. И чрез нашите колекции бих искала да кажа: „достатъчно!“ Можете да носите това, което ви харесва, както ви харесва, и никой няма право да ви съди.

Изграждането на индивидуален стил трябва да бъде въведение в живота по собствените ви условия.

Всяка капсула на answear.LAB е оригинална. Всяка от тях разказва отделна история. Ще разкриете ли какво ви вдъхновява и откъде черпите идеи за новите колекции?

Всяка капсула се занимава с въпроси, които са важни за нас, и всяка от тях има за цел да вербализира желанията ни.

Героините на всички наши колекции са жени, всяка от тях е силна по свой начин и всяка е вдъхновение.

Под „силна“ разбирате …?

Въпреки че на много от нас им е омръзнало от термина „силна жена“, защото го свързваме с много находчив, претоварен човек, който постоянно носи тежестите на живота, аз харесвам този термин, макар че го определям по свой начин. Тук ще изброя цял набор от характеристики, истински концерт на желанията, към които тя се стреми. За мен силната жена е човек, който вярва в себе си и в собствените си способности, въпреки трудните ситуации – тя не губи вяра. Често имам проблеми с това, но никога не се отказвам. Силната жена може да се учи от неуспехите си, може да ги наваксва със собствено темпо и не се страхува от риска. Тя оставя миналото в миналото и го приема такова, каквото е било. Тя живее внимателно в настоящето и планира бъдещето. Тя си дава право да прави грешки и съзнателно се отказва от чувството за вина. Тя се грижи за нуждите си, изразява ги ясно и се вслушва в интуицията си. Тя си дава право на различни емоции, да ги изразява и преживява. Тя има ясно определени ценности и се ръководи от това, което е важно за нея. Тя си дава правото да бъде чувствителен човек. Силната жена непрекъснато се развива, чете, слуша, внимава, трупа знания, отворена е за нови, възникващи възможности и способности. Тя се вслушва в тялото си, харесва го и се грижи за него. Тя знае, че само благодарение на него може да изпитва пълноценно емоции, да изпитва любов и да изпълнява желанията си. Силната жена не се сравнява и не се съревновава, а върви по своя път към целите си, с темпото, което й е най-подходящо. Тя определено чертае граница за онези, които се опитват да я преминат. Тя може да се оттегли от неблагоприятни връзки. Знае, че само като уважава себе си, може да очаква уважение от другите. Тази „основна характеристика на силната жена“ е малко дълга, но вероятно все още не съм изброил всички характеристики, но вероятно бих могъл да я нарека и „основна характеристика на щастливата жена“. Накрая бих искала да добавя, че на силната жена не е чужд страхът, но тя може да го преодолее. Тя знае, че страхът е много силна и важна емоция, която ни съпътства през целия ни живот, затова пречупва и укротява собствените ни страхове. Силната жена няма синдрома на учтивата ученичка, не прави самочувствието си зависимо от мнението на другите. Тя не търси признание навън, а вътре в себе си. Тя не се срамува от слабостите си и знае, че и те представляват нейната ценност и сила.

Какви са етапите на създаване на лимитирани колекции? Колко време е било необходимо, за да се създаде например No shame или Girl Power?

В основата на всяка капсула стои идея, която след това визуализираме. Може да имате съмнения за това как да покажете емоциите с дрехи, но за нас това е един вид език, с който общуваме. Избираме цветове и форми, които подхождат на дадена тема. Също така внимателно подбираме материалите за производство. Търсим решения, структури, цветове, десени и щампи, които ще ни помогнат да предадем конкретно съдържание. Разбира се, това е нашата представа за темата, но тя е и част от една прекрасна, творческа, съвместна работа. Темпото на създаване на колекция е различно, обикновено приключваме фазата на проектиране в рамките на няколко седмици. По-късно обаче има малко по-малко вълнуваща, но предизвикателна и много задължаваща производствена част.

answear.LAB съществува от почти 2 години. Кое, в тази кратка, но много интензивна история, беше най-голямото предизвикателство?

За нас тези 2 години са време на интензивна работа, но и на голямо приключение. Срещи с вдъхновяващи хора и безкрайни пътувания.

Най-трудно беше да разчупим стереотипа на възприемане на една модна марка единствено в контекста на колекциите от дрехи. Успяхме да създадем силна, неконвенционална марка, която отстоява равенството със силен глас. Марка, която подчертава значението на разнообразието, уникалността и изпълнението на желанията на всеки от нас.

Като говорим за предизвикателства, наскоро беше пусната още една смела капсула. Така или иначе, името ѝ ясно го подсказва – „Be Brave“. Можете ли да разкриете тайната?

„BE BRAVE“ е претенция на answear.LAB. Има своеобразна декларация за женска сила и автономност. Тя ви насърчава да действате в съответствие със собствената си интуиция и да се вслушвате в собствените си желания. Това е покана да разчупите моделите, да се промените, да изследвате и да поемате рискове. Колекцията е мрачна и съдържа нотките на бунтарска музика, но също така е романтична и чувствена, защото „BE BRAVE“ докосва всяка зона от живота ни.

Бунт, освобождение, артистичност – такива асоциации възникват, след като разгледаме снимките или елементите, включени в колекцията. Докато я създавахме, се вдъхновявахме от мотиви от света на киното и изкуството, както и от събития и герои, важни за нейната история. Имам предвид най-вече изкуството и личността на Фрида Кало – бунтарска мексиканска художничка, чието творчество е дълбоко пропито с феминизма и сексуалната революция. Това движение шокира Западна Европа и Америка в края на 60-те и началото на 70-те години на ХХ век и завинаги промени подхода ни към женската сексуалност, а накрая и възприемането на жените у дома и на работното място. В колекцията се долавя и ехото на култовия филм „Телма и Луиз“, в който главните героини не се страхуват да поемат риск, за да се почувстват най-сетне като неограничени свободни. Имаме и съвременен привкус – за нуждите на колекцията специални графики, излъчващи женска сила, са създадени от илюстраторката и дизайнерка Катаржина Богучка „Ниоска“.

Прочетете още статии