Смяташ ли, че модата, каквато я познаваме досега, вече е остаряла? Как според теб изглежда бъдещето на тази индустрия?
Самото определение за мода се нуждае от актуализиране. Модата вече не се състои в това да се посочи кой цвят или стил ще бъде модерен през даден сезон. Модата е много по-дълбока материя, творчество. Всъщност сега всеки сам е дизайнер на личния си стил и това се адмирира от аудиторията. В миналото, ако на мода беше кафявото и някой го съчетаеше с черно, то това се тълкуваше като проява на лош вкус и неинформираност за тенденциите. Днес оценяваме смелостта и оригиналността. Много по-рядко се случва хората да изглеждат клонирани, в стремежа си да бъдат модерни. Екстравагантен стайлинг, жонглиране с тенденциите, смесване на стилове от различни епохи – модата е безкраен и всекидневен експеримент.
Също така, модата стана универсална, така че не е необходимо да подменяте целия си гардероб всеки сезон. Стилът вече има много по-дълъг срок на годност, което е добър и необходим подход, когато става въпрос за грижа за планетата. Убедена съм, че голяма част от марките ще се насочат към повишаване на качеството, което респективно ще доведе и до повишаване на цените. Също така обаче, продуктите ще имат и по-дълъг живот.
Наблюдаваме и тенденцията на „споделяне“, която се развива не само в областта на отдаването на автомобили под наем краткосрочно (почасово) или дългосрочно, но навлиза и в почти всички индустрии, включително в модата. Отдаването под наем на дрехи и аксесоари и препродажбата им, позволява дрехите ни да живеят нов живот. Модната индустрия също е чувствителна към актуалните социални тенденции, като екологията. Макар и доста действия вече да са предприети в тази посока, още много има и да се направи.
Динамиката на времето, в което живеем, изисква от нас постоянно да се справяме с непланирани предизвикателства, както в личен, така и в професионален план. Имате ли изпитан метод, който според вас работи успешно?
Не, нямам рецепта, но имам стратегия – действам! Пред лицето на неотдавнашните събития в Украйна, след първите моменти на шок, страх и тъга, установих, че трябва да се съсредоточа върху това, над което имам влияние.
В частен и професионален план участвам в инициативи, които са в реална помощ на населението, дори смело бих казала – на човечеството. Войната в Украйна пряко засегна нашите служители от района – живеещите там, както и тези, които работят за нас в Полша. Постоянно сме във връзка с тях, като адаптираме помощта към динамично променящите се нужди. Изплатихме предсрочно и допълнителни заплати на служителите в Украйна, организираме транспортирането на хора от засегнатите територии, както и конвои с хуманитарна помощ за нашите служители, техните семейства и приятели, които са решили да останат в страната. Също така помагаме при намирането на жилища в Полша за семействата на емигриралите ни украински служители и техни близки. Търсим всички начини за оказване на подкрепа – от незабавно даряване на над 50 000 щатски долара (90 000 лева), до продължаване на помощта чрез предоставяне на приходите от лимитираната колекция на answear.LAB, в помощ на Украйна. Подкрепяме благотворителни колекции, събития и помагаме организационно в инициативите на нашите служители, които показват единство в действията и огромно желание да съдействат. Съсредоточаването върху подкрепата и помощта е доказан начин за ефективно справяне с кризисни и стресови ситуации. Действаме, както споделих в началото.
И така, как виждате следващите месеци за Answear?
Ние сме международна компания, която работи на 10 пазара, а днес на 9. Трябва да функционираме ефективно, да изпълняваме договорите с партньорите, да въвеждаме нови продукти и да адаптираме комуникацията си. Answear е магазин за електронна търговия, но следвайки нашия слоган „lifespiration starts here“, ние сме и място, което вдъхновява за действие, подкрепя индивидуализма, критичния подход и това да имаме собствено мнение. През годините изградихме Answear като толерантно „пространство“ в съответствие с идеята „Заедно е по-добре“, чиято стойност се основава на силата на мъдрото, съпричастно лидерство и на обединяването на потенциала на целия екип. Това работи за нас и аз виждам нашата сила в това сътрудничество, основано на уважение и на партньорство. Анализираме фактите, променяме предположенията, гъвкави сме, оптимизираме процесите и адаптираме дейностите си към новата ситуация. Имаме ясна цел и не намаляваме темпото.
Можете ли да ми разкажете повече за собствения бранд на Answear? С какво се отличава от другите марки и каква е концепцията, на която заложихте при създаването на тази марка?
В днешния свят жените играят много важна роля. Всяка от нас изпълнява много житейски функции едновременно и се опитва да съчетае работата, семейството, дома с времето за себе си и преследването на мечтите си. Много жени правят фантастични неща, но повечето от тях не го афишират. Марката answear.Lab е марка, която е създадена от жени за жени. Тя насърчава смелостта и живота по собствени правила. Затова във всяка нова линия марката предлага продукти с лозунги, които вербализират емоциите и манифестират ценностите на нашата свобода и сила. След успеха на миналогодишната лимитирана фестивална колекция „Girl Power!“, приходите от която на всеки от пазарите, на които присъстваме, постъпиха по сметките на фондации, работещи в полза на жените (за България това бяха “Майко Мила“ и Български Фонд за Жените), решихме да подготвим нова колекция с друго важно послание. Answear.LAB представи – „No Shame“ чието лице е професионалната боксьорка от украински произход Саша Сидоренко. Колекцията трябваше да манифестира силата, смелостта, живота без предразсъдъци, но в отговор на актуалните събития, разширихме нейния контекст и днес Саша, героинята на колекцията NO SHAME. NO FEAR. се превърна в символ на смелост и надежда. Общият приход от продажбата на колекцията ще подпомогне украинските жени и мъже, изправени пред реалността на войната. За да може подкрепата да достигне до нуждаещите се възможно най-скоро, марката вече е дарила 50 000 щатски долара в помощ на Украйна. Тази сума постепенно ще се увеличава заедно с нарастването на продажбите от answear.Lab. Това определено е колекция с изключителна важност и преди всичко подкрепя справедлива кауза, чрез която всеки един клиент помага, купувайки артикул от нея.
Вие отговаряте, наред с другото, и за отдела за снабдяване с продукти. Как изглежда процесът на планиране на търговете зад кулисите? Какво се взема предвид при избора на конкретни продукти, марки, като се има предвид фактът, че трябва да го направите доста по-рано?
Истината е, че ние не следваме тенденциите, а сме тези, които до известна степен ги изграждаме, позовавайки се на социалните тенденции, които според нас играят много важна роля. Бих искала да ви напомня, че когато работим в международното пространство, трябва да обръщаме внимание и на културните различия и местните условия. Използването на професионална платформа за прогнозиране на тенденции е само част от целия процес. Разбира се, ние имаме план за прогнозиране на тенденциите, но това е само началото. Нашите купувачи изминават хиляди километри, срещат се с доставчици, посещават офисите на модните компании, разговарят и получават необходимата им информация. В същото време анализираме продажбите и предпочитанията на нашите клиенти. Целта ни е съзнателно да изберем най-добрите продукти. Искаме да представим на клиентите си същността на уникални артикули, от които те да изберат елементи, за да създадат свой собствен стил с творческа свобода. Ценим оригиналността, затова предлагаме нашата уникална интерпретация на тенденциите, която отваря свят, пълен с вдъхновение.
Откъде дойде идеята за категорията „За дома & Лайфстайл“?
Искаме да вдъхновяваме по различни начини. Разбира се, външният ни вид влияе на себеоценката ни, но ние искаме да отидем по-далеч, за да осигурим още повече от тези положителни емоции. Предположихме, че хората, които се грижат за външния си вид, полагат грижи и за интериора на своите апартаменти и къщи. В днешно време се отнасяме към дома като към място, където искаме да се чувстваме добре, искаме да си почиваме и да черпим добра енергия. Не трябва да подценяваме дори най-малките детайли в дома ни. Не е необходимо да ремонтираме жилището основно, за да му придадем нов различен стил. Достатъчно е да използваме трика на подмяна на някои детайли, декорации и разместване, за да добавим елегантност или креативност в интериора си. Ще ви разкрия също така, че в тази секция нашите стилисти са открили и добавили много неподозирани находки от различни категории – от преносим грил до красиви ежедневни тефтери, дизайнерски безжични зарядни устройства и умни домашни озеленителни системи. Категория е и изключително богата на идеи за интересни и оригинални подаръци. Всеки може да открие нещо там, затова най-сигурният начин да се уверите е да посетите „За дома & Лайфстайл“ на answear.bg